Регистрация | Забравена парола
Моля въведете вашите потребителско име и парола.

„ПТИЦИТЕ“ НА ХИЧКОК – ПОЛОВИН ВЕК ПО-КЪСНО


12.07.2013  Текст:  Kastel

СТАТИИ

   

Навършиха се 50 години от създаването на „ПТИЦИТЕ“ (The Birds) на Алфред Хичкок - великият кинорежисьор, чиито филми бяха обикнати по-напред от публиката, а едва впоследствие - от критиците, които днес им отреждат челно място в историята на киното.
Ако внимателно се вгледаме във всеки от тях, ще открием, че те са отражение на дълбоките разбирания на Хичкок за природата на човешките страхове.
Анализирайки най-популярните филми на легендарния режисьор, известният словенски философ Славой Жижек, разкрива трите главни фобии, показани в тях:

  • раздвоението на личността, когато героят е възприеман не за този, който е всъщност - „Набеден за виновен“ (The Wrong Man, 1956), „Шемет“ (Vertigo,1958), „Север-северозапад“ (North by Northwest, 1959);
  • страха от загубата на любим човек –„Шемет“ (Vertigo,1958), „Север-северозапад“ (North by Northwest, 1959) и „Психо“ (Psycho, 1960);
  • кризата в семейните отношения, когато супер егото на майката се явява пречка пред пълноценните любовни отношения на главния персонаж с други жени – „Север-северозапад“ (North by Northwest, 1959), „Психо“ (Psycho, 1960) и „ПТИЦИТЕ“ (The Birds, 1963).
    В документалния филм на Софи Файнс (сестра на известния актьор Рейф Файнс), озаглавен „Киногид на болния мозък“ (The Pervert's Guide to Cinema) словенският философ и културолог Славой Жижек интерпретира някои от филмите на Хичкок от гледна точка на психоанализата.  


Коментари (0)


     

  

ФИЛМИ НА ФОКУС





 

Брошура

Запишете се за нашия ежемесечен Newsletter!

Разпространи съдържание