БЪЛГАРСКАТА КИНОКОМЕДИЯ ВЪРНА ПУБЛИКАТА В САЛОНИТЕ 25.06.2010 Текст: Kastel ОБЗОРИБългаринът много обича кинокомедиите. Доказателство за това е успехът на „Мисия Лондон”, поставил рекорд по посещаемост за последните 20 години. От излизането му по екраните до момента са регистрирани 345 хиляди посещения в киносалоните. За сравнение, зрителските фаворити преди него - „Дзифт” и „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” – привлякоха 8 пъти по-малко публика. Едва ли е случайно, че точно комедиен български филм, какъвто е „Мисия Лондон”, пожъна подобен успех. Това е даже закономерно, като се има предвид, че преди 1989-та година именно кинокомедиите бяха посрещани с най-голям зрителски интерес у нас. Не е нужно да се прави специално проучване по въпроса кой е най-предпочитаният филмов жанр и на днешните любители на киното в България. Достатъчно е човек да надникне в Интернет форумите и ще се увери, че най-обсъждани са именно популярните български кинокомедии от миналото. Така например „Кит” е определян като „най-добрата сатира за българския модел на социалистическо общество”, а „Оркестър без име” си е спечелил истински култов статут и е смятан за задължителен от всеки уважаващ себе си киноман: „Еееее, ти пък "Оркестър без име" да не си гледал, срамота!”; „Това, че си пропуснал „Оркестър без име”, е просто престъпление!”; „Който не е гледал "Оркестър без име” и не е чел „Под игото” е за разстрел бре :)” Дали и за новите комедии от типа на „Мисия Лондон” след време ще се говори и пише със същия ентусиазъм, както за „Господин за един ден” и „Оркестър без име”? Не знам, времето ще покаже. Но едно е сигурно - българската кинокомедия върна публиката в салоните.
Коментари (0)
Подобни публикации
КОСМИЧЕСКАТА ОДИСЕЯ НА КИНОТО 20.07.2024
ДИСТОПИЧНИТЕ ФИЛМИ ЛИ СА НОВАТА НИ РЕАЛНОСТ? 19.07.2024
100 ГОДИНИ ОТ РОЖДЕНИЕТО НА СИДНИ ЛЮМЕТ 25.06.2024
КАКВО СЕ СЛУЧИ С КИНОТО СЛЕД 2000 г. 05.06.2024 |
ФИЛМИ НА ФОКУС |
© 2009-2010
|