АЗИАТСКИ ТРИУМФ НА 71-ия КИНОФЕСТИВАЛ В КАН
20.05.2018 Текст: Kastel
японско кино
Хирокадзу Коре-Eда спечели "Златна палма" на 71-ия кинофестивал в Кан, който се проведе от 8 до 19 май, предадоха световните агенции. Той бе удостоен с най-престижното отличие в света на киното за филма си "Семеен въпрос" (Shoplifters), чието оригинално заглавие "Manbiki kazoku" в превод на български означава магазинни крадци.
Това е 13-ата игрална продукция в кариерата на 55-годишния японски режисьор, участващ за седми път в Кан, където преди пет години получи наградата на журито (Jury Prize) за филма си „Soshite chichi ni naru” („Like Father, Like Son”). Хирокадзу Коре-Eда винаги се е интересувал от живота на обикновените хора, което се потвърждава и от най-новата му творба, която е вълнуващ портрет на бедно японско семейство, чиято нелицеприятна тайна застрашава да го раздели. Този максимално отстранен от политиката и реалностите на модерния западен свят филм, се интересува от вечните и най-важни ценности — семейните.
Хирокадзу Коре-Eда спечели четвъртата "Златна палма"
за Япония в досегашната история на фестивала в Кан.
Преди него са я печелили Акира Куросава за "Кагемуша: сянката на война" през 1980 г. и два пъти Шохей Имамура - за "Балада за Нараяма" през 1983 г. и за "Змиорката" през 1997 г.
Със "Златна палма" са били удостоявани още трима азиатски режисьори - китаецът Чен Кайге за "Сбогом, моя наложнице" през 1993 г., иранецът Абас Киаростами за "Вкусът на черешата" през 1997 г. и тайландецът Апичатпонг Уирасетакул за "Чичо Бунми, който може да си спомни миналите си животи" през 2010 г.
За триумфа на азиатското кино на 71-ия кинофестивал в Кан допринесе и прочутият южнокорейски режисьор Ли Чан Дон, който бе отличен с наградата на международната кинокритика (FIPRESCI Prize) за филма си "Изгаряне" (Beoning). Впрочем, именно това бе заглавието, за което се смяташе, че има най-големи шансове да излезе краен победител в надпреварата за "Златна палма", защото получи най-висок среден бал (3.8 от максимум 4) в уебкласацията на 11-те критици от авторитетното списание „Screen International“.
* * *
Коментари (0)
|
|