„СИЛАТА НА КУЧЕТО” Е ФАВОРИТ ЗА СПЕЧЕЛВАНЕ НА „ОСКАР” В ОСНОВНИТЕ КАТЕГОРИИ 26.03.2022 Текст: Kastel НОВИНИЦеремонията по връчване на 94-ите награди “Оскар” се завръща в Долби Тиътър в Лос Анджелис и ще бъде предавана на живо по телевизия Ей Би Си от 20 часа местно време (3 часа българско време в понеделник, 28 март). Нека да се опитаме да преценим шансовете на фаворитите за спечелване на награди в основните категории. НАЙ-ДОБЪР ФИЛМ „Силата на кучето” е безспорният фаворит. Новозеландската продукция, която е с 12 номинации, вече спечели над 200 значими награди, сред които се открояват тези на Британската академия за филмово и телевизионно изкуство (БАФТА), на режисьорската гилдия на САЩ, на американската критика (Critics Choice Award) и др. Само преди няколко седмици този уестърн за токсична мъжественост, потиснатата хомосексуалност и семейни ценности, изглеждаше като абсолютния фаворит в надпреварата за оскарите и най-вече в основната категория. НАЙ-ДОБЪР РЕЖИСЬОР Тук като че ли е почти сигурен победителят – Джейн Кемпиън, режисьорка на „Силата на кучето”, която вече спечели наградите за режисьорско майсторство на Венецианския кинофестивал, на БАФТА, на гилдията на американските режисьори, „Златен глобус” и пр. Сред нейните съперници се откроява Пол Томас Андерсън, чийто филм „Пица от женско биле” (Licorice Pizza) може и да не е сред най-успешните в досегашната му кариера, но пък не е ли вече крайно време този безспорно водещ американски режисьор през последното десетилетие най-после да бъде удостоен с отдавна заслужения „Оскар” за режисура? НАЙ-ДОБЪР АКТЬОР В друга ситуация Бенедикт Къмбърбач би могъл да спечели с колоритната си роля на страдащ тиранин в „Силата на кучето”. Но сега, ако съдим по досегашния ход на сезона на наградите, Уил Смит е несъмненият фаворит. Ролята му на амбициозния татко на сестрите Уилямс във филма "Методът Уилямс" напълно съответства на утвърдилия се профил в историята на оскарите, когато особено често статуетката за актьорско майсторство е връчвана на актьори, изпълнявали роли в биографични филми. НАЙ-ДОБРА АКТРИСА Тук ситуацията е по-сложна. Наградата би могла да бъде спечелена от Оливия Колман за изключителното ѝ изпълнение в „Непознатата дъщеря”. И това би било най-правилно! Само че Колман спечели неотдавна „Оскар“ и едва ли ще се стигне до втори неин триумф толкова скоро. По-големи са шансовете Джесика Частейн да получи статуетката при третото си номиниране, още повече, че вече бе обявена за най-добра актриса на 2021 г. от гилдията на американските актьори (Screen Actors Guild Awards). Във филма "Очите на Тами Фей" тя се превъплъщава чудесно в противоречивия и скандален образ на евангелистки проповедник по телевизията. Отново става въпрос за роля в биографичен филм, а това вече ѝ осигурява предимство пред Оливия Колман. НАЙ-ДОБЪР ОРИГИНАЛЕН СЦЕНАРИЙ Съперничеството в тази категория е между "Белфаст" и "Licorice Pizza", два много лични филма по темата за порастването. Шансовете на Пол Томас Андерсън изглеждат малко по-големи. Все пак той спечели награда на BAFTA именно в тази категория, а и вече има общо 11 номинации за "Оскар" , без да е печелил нито веднъж. Разбира се, наградата за режисура би му прилягала най-много, но и сценарият за филма "„Пица от женско биле” е много добър. Сред претендентите, освен Кенет Брана за "Белфаст", сериозни са шансовете и на Адам МакКей и Дейвид Сирота – сценаристи на филма "Не поглеждай нагоре". НАЙ-ДОБЪР АДАПТИРАН СЦЕНАРИЙ Тук е много трудно да се открои фаворит. Може би с най-големи шансове е Джейн Кемпиън, адаптирала за екрана роман на Томас Савидж. Със сигурност ще спечели и тази награда, ако нейният филм "Силата на кучето" триумфира в главната категория. Сценарият на "CODA" не е за пренебрегване, както и този на Маги Джиленхол за филма "Непознатата дъщеря". Нейната екранна адаптация на сложния роман на Елена Феранте може би е най-впечатляваща. НАЙ-ДОБЪР МЕЖДУНАРОДЕН ФИЛМ Номинираните за "Оскар" в тази категория са много различни филми: "Ръката на Бог" на италианеца Паоло Сорентино, "Най-лошата личност на света" на норвежеца Йоаким Триер, "Лунана: Як в класната стая" на Pawo Choyning Dorji (дебютиращ режисьор от Бутан), "Бягство" на датчанина Йонас Расмусен и "Карай колата ми" на японеца Рюсуке Хамагучи. Именно японският филм е най-вероятният победител, но не би трябвало да пренебрегваме шансовете на датския филм, който е много емоционална история на гей бежанец, избягал първо от Афганистан, а след това и от Русия. Благодарение на необичайната си форма, той е претендент за награда едновременно в три категории наведнъж – за международен филм, за анимация и за документален филм. Източници: IMDB , kinopoisk.ru
Коментари (0)
Други
Подобни публикации |
ФИЛМИ НА ФОКУС |
© 2009-2010
|