Регистрация | Забравена парола
Моля въведете вашите потребителско име и парола.

ТОП ФИЛМИТЕ НА 2021


31.12.2021  Текст:  Kastel

АКЦЕНТ

   

„ДРУГОТО КИНО” продължава традицията си да публикува различни класации на най-добрите филми за изминалата година. Критерият е – това да са стойностни творби в идейно и естетическо отношение, които не робуват на желанията на масовата публика да се забавлява на всяка цена. И без това са предостатъчно филмите, които се стремят единствено към това, дори и сега – в разгара на т.нар. пандемия. А колкото и да е жалко, световният боксофис се оглавява именно от такива заглавия. Доказва го и тазгодишната световна класация на десетте най-гледани филма (по данни на boxofficemojo.com): Тя се оглавява от: „Спайдър-мен: Няма път към дома” – единственият филм, донесъл над $1 млрд. приходи от разпространението си в САЩ и по целия свят.
Следват го: „Смъртта може да почака” ($774 млн.); „Бързи и яростни 9” ($726 млн.); „Венъм 2: Време е за Карнидж” ($501 млн.); „Годзила срещу Конг” ($467 млн.); „Шан-Чи и легендата за десетте пръстена” ($432 млн.); „Вечните” ($401 млн.); „Дюн: Първа част” ($394 млн.); „Черната вдовица” ($379 млн.); „Свободен играч” ($331 млн.) и „Нито звук 2” ($297 млн.). Изключението е само „Дюн”, чиито създатели не можем да упрекнем, че са се стремили да забавляват на всяка цена.
Естествено, всичките тези филми, направени с много пари за още повече пари, бяха надлежно представени на малцината български зрители, които все още посещават кината у нас. Не са доставени все още трите китайски блокбастъра ("Битката при езерото Чангджин", "Здравей, мамо" и "Детектив Чайнатаун 3"), които в годината на пандемичните ограничения се оказаха също сред най-доходоносните в световен мащаб. Разпространителите ни обаче не бяха така чевръсти в показването на другото кино. Нещо повече, проявиха необяснима слепота спрямо повечето заглавия, които сега откриваме в класациите на топ 10 на някои от най-авторитетните световни издания за кино.
Ето някои от тях:

Sight & Sound
„The Souvenir: Part II”. Реж. Джоана Хог
„Petite maman”. Реж. Селин Сияма
„Drive My Car”. Реж. Рюсуке Хамагуги
„Memoria”. Реж. Апичатпонг Уирасетакун
„Titane”. Реж. Жюли Дюкурно
„The Power of the Dog”. Реж. Джейн Кемпиън
„What Do We See When We Look at the Sky?” Реж. Александър Коберидзе
„Summer of Soul”. Реж. Амир-Халиб Томпсън
„Annette”. Реж. Леос Каракс
„Guzen to sozo”. Реж. Рюсуке Хамагучи

Film Comment
„Memoria”. Реж Апичатпонг Уирасетакун
„Drive My Car”. Реж. Рюсуке Хамагучи
„The Souvenir: Part II”. Реж. Джоана Хог
„Annette”. Реж. Леос Каракс
„Days”. Реж. Цай Минлян
„The Power of the Dog”. Реж. Джейн Кемпиън
„Guzen to sozo”. Реж. Рюсуке Хамагучи
„What Do We See When We Look at the Sky?” Реж. Александър Коберидзе
„Benedetta”. Реж. Пол Верховен
„Undine”. Реж. Кристиан Пецолд

IndieWire
„The Power of the Dog”. Реж. Джейн Кемпиън
„Drive My Car”. Реж. Рюсуке Хамагучи
„Licorice Pizza”. Реж. Пол Томас Андерсън
„Най-лошата личност на света”. Реж. Йоахим Трир
„Memoria”. Реж. Апичатпонг Уирасетакун
„Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън”. Реж. Уес Андерсън
„Flee”. Реж. Йонас Поер Расмусен
„Petite maman”. Реж. Селин Сияма
„Passing”. Реж. Ребека Хол
„C’mon C’mon”. Реж. Майк Милс

Cahiers du Cinema
„First Cow”. Реж. Кели Райхард
„Annette”. Реж. Леос Каракс
„Memoria”. Реж. Апичатпонг Уирасетакун
„Drive My Car”. Реж. Рюсуке Хамагучи
„France”. Реж. Брюно Дюмон
„Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън”. Реж. Уес Андерсън
„À l’abordage”. Реж. Гийом Брак
„Das Mädchen und die Spinne”. Реж. Рамон Цюрхер, Силван Цюрхер
„The Card Counter”. Реж. Пол Шрайдър
„Benedetta”. Реж. Пол Верховен

The New Yorker
„Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън”. Реж. Уес Андерсън
„Licorice Pizza”. Реж. Пол Томас Андерсън
„Zola”. Реж. Яница Браво
„I Was a Simple Man”. Реж. Кристофър Макото Йоги
„In the Same Breath”. Реж. Ван Нанфу
„C’mon C’mon”. Реж. Майк Милс
„Passing”. Реж. Ребека Хол
„Koozhangal”. Реж. П. С. Винотредж
„Procession”. Реж. Робърт Грин

Искусство кино
„Annette”. Реж. Леос Каракс
„WandaVision”. Реж. Мат Шекман
„Inteurodeoksyeon”. Реж. Хон Сансу
„Земун”. Реж. Едуард Жолнин
„Ильязд”. Реж. Станислав Дорошенков
„The Night”. Реж. Курош Ахари
„Memoria”. Реж. Апичатпонг Уирасетакун
„Разжимая кулаки”. Реж. Кира Коваленко
„Titane”. Реж. Жюли Дюкурно
„Fabian oder Der Gang vor die Hunde”. Реж. Доминик Граф

Cineticle
„Ste. Anne”. Реж. Рейн Вермет
„What Do We See When We Look at the Sky?” Реж. Александър Коберидзе
„Pig”. Реж. Майкъл Сарноски
„Inteurodeoksyeon”. Реж. Хон Сансу
„Kaze no denwa”. Реж. Нобухиро Сува
„The Power of the Dog”. Реж. Джейн Кемпиън
„The Card Counter”. Реж. Пол Шрайдър
„Mad God”. Реж. Фил Типет
„Un soupçon d'amour”. Реж. Пол Векиали
„Écoutez le battement de nos images”. Реж. Одри Жан-Батист, Максим Жан-Батист

Rottentomatoes
„76 Days”. Реж. Hao Wu, Weixi Chen
„Drive My Car”. Реж. Рюсуке Хамагучи
„Quo vadis, Аида?”. Реж. Ясмила Жбанич
„Slalom”. Реж. Шарлин Фавие
„Най-лошата личност на света”. Реж. Йоахим Трир
„Паралелни майки”. Реж. Педро Алмодовар
„Luzzu”. Реж. Алекс Камилери
„Sabaya”. Реж. Хогир Хирори
„Mayor”. Реж. Дейвид Осит
„Paper Spiders”. Реж. Инон Шампание

Metacritic 
„Quo vadis, Аида?”. Реж. Ясмила Жбанич
„Summer of Soul”. Реж. Амир-Халиб Томпсън
"Rocks". Реж. Сара Гаврон
„Petite maman”. Реж. Селин Сияма
„Memoria”. Реж. Апичатпонг Уирасетакун
"This Is Not a Burial, It's a Resurrection". Реж. Lemohang Jeremiah Mosese
„Flee”. Реж. Йонас Поер Расмусен
„Drive My Car”. Реж. Рюсуке Хамагучи
„Procession”. Реж. Робърт Грин
"Wojnarowicz". Реж. Крис Макким

   AMERICAN FILM INSTITUTE

"CODA". Реж. Сиан Хедър
"DON’T LOOK UP". Реж. Адам Маккей
"DUNE". Реж. Дени Вилньов
"KING RICHARD". Реж. Рейналдо Маркъс Грийн
"LICORICE PIZZA". Реж. Пол Томас Андерсън
"NIGHTMARE ALLEY". Реж. Гийермо Дел Торо
"THE POWER OF THE DOG". Реж. Джейн Кемпиън
"TICK, TICK… BOOM!". Реж. Лин-Мануел Миранда
"THE TRAGEDY OF MACBETH". Реж. Джоел Коен
"WEST SIDE STORY". Реж. Стивън Спилбърг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Коментари (0)


     

  

ФИЛМИ НА ФОКУС



АНАЛИЗ – ТУК


 

 

 

 

 

 

 

 

ТОП ЕКРАНИЗАЦИИ

 
АНАЛИЗ – ТУК