Регистрация | Забравена парола
Моля въведете вашите потребителско име и парола.

В БЪЛГАРИЯ РАСТЕ ПОСЕЩАЕМОСТТА В КИНАТА, НО ПАЗАРНИЯТ ДЯЛ НА РОДНИТЕ ФИЛМИ Е НАЙ-НИСЪК В ЕВРОПА


20.02.2014  Текст:  Kastel

БГ ФОРУМ

   

България отчита най-голям ръст на посещаемостта в кината за 2013 г. на фона на общия спад за Европа. Но в същото време е намалял драстично интересът към българските филми. И именно ние държим антирекорда за най-малък пазарен дял (0,6%) на филмите родно производство спрямо общите приходи от киноразпространението в страната.

Посещаемостта в киносалоните на Европа продължава да пада. През 2013-а е намаляла средно с 4,1 на сто в сравнение с предходната година, сочат данните от статистическо изследване на Европейската аудиовизуална обсерватория (European Audiovisual Observatory). Най-чувствително филмовата аудитория се топи в страните от Западна Европа и по-конкретно във Франция, където спадът в посещаемостта е 5,2%. Но въпреки това, все още именно французите ходят най-много на кино. И през 2013 година е регистрирана най-голяма посещаемост на кината именно във Франция - 192,8 млн. продадени билети. На второ място излезе Русия, където за миналата година са отчетени 175,3 млн. посещения. На трето място е Великобритания – 165,5 млн. зрители, но посещаемостта там също е намаляла в сравнение с 2012 година с 4 процента.

Тенденцията на спад на интереса към киното в Европа обаче не се отнася за България, която е рекордьор за миналата година по прираст на посещаемостта - 16,7%. В Турция увеличението е с 14,8 %, в Румъния - с 13,8 % и в Русия – с 10,5 %.
За съжаление, пазарният дял на българските филми се равнява едва на 0,6 на сто от общите приходи (39,8 млн. лв.) в киносалоните за 2013 г. През 2012-а той е бил 4,8 на сто от приходите в размер на 34 млн. лв., а през супер успешната за нашето кино 2011-а година е стигнал максимума си за периода след 1990 година - 11.3 % от 37 млн. лв.
В момента именно България (заедно с Кипър) държи антирекорда за най-малък пазарен дял в цяла Европа на филмите местно производство. За сравнение, на турските филми се падат 58 процента от националния им боксофис за 2013 година, на френските – 33 на сто от боксофиса във Франция, на италианските – 31 %, на датските – 30 %, на германските – 26,2 %, на шведските – 24,8 %, на чешките – 24,2 %, на полските – 19,9 %, а на българските - едва 0,6%. По-надолу няма накъде...

Източник: http://www.obs.coe.int/



Коментари (0)


     

 

    
    КИНОТО НА ПРЕХОДА – ВЧЕРА И ДНЕС
    (видео подкаст)