Регистрация | Забравена парола
Моля въведете вашите потребителско име и парола.

ЩЕ СПЕЧЕЛИ ЛИ ЛАРС ФОН ТРИЕР ЗА ВТОРИ ПЪТ „ЗЛАТНА ПАЛМА“ С НОВИЯ СИ ФИЛМ "МЕЛАНХОЛИЯ"?


14.04.2011  Текст:  Kastel

64 кинофестивал в Кан

   

Сред 19-те филма-претенденти за „Златна палма“ на предстоящия 64-и кинофестивал в Кан се откроява новата творба на Ларс фон Триер „Меланхолия“.
Датският режисьор е сред най-награждаваните на този фестивал. Първото си отличие в Кан (Technical Grand Prize) получава още през 1984 г. за филма си „Елемент на престъплението“. През 1991 г. печели две награди (Jury Prize, Best Artistic Contribution) за „Европа“, през 1996 г. му връчват Голямата награда на журито за „Порейки вълните“, а през 2000 г. е удостоен със „Златна палма“ за „Танцьорка в мрака“.
През 2009 г. предизвика скандал с „Антихрист“, на когото за пръв път в историята на фестивалите в Кан връчиха една специално измислена антинаграда.
Сега знаменитият режисьор отново ще спори за най-голямото отличие м Кан с новата си творба, озаглавена „Меланхолия“. Главните роли този път изпълняват Кирстен Дънст, Кийфър Съдърланд и отново Шарлот Генсбург, която бе отличена с награда за най-добра актриса за своето невероятно силно изпълнение в „Антихрист“.

Преди два дни в Интернет се появи дългоочакваният трейлър на „Меланхолия“, за който досега не се знаеше почти нищо, освен това, че е съчетание между психологическа драма и филм-катастрофа.

Вече някои подробности се проясниха. Става ясно, че става въпрос за две сестри и сложните взаимоотношения помежду им.
На фона на личните катаклизми се случва гигантска катастрофа, граничеща с научната фантастика – към Земята се приближава странна планета, която застрашава света с пълно разрушение.
Спомням си, че скоро след „Антихрист“ Ларс фон Триер изрече следната знаменателна фраза: „Повече никакви хепиенди“, изненадвайки силно всички, които следят внимателно неговото творчество. Защото много добре знаят, че никога не е проявявал афинитет към щастливите развръзки.
Но тази уж случайно подхвърлена фраза свърши своята работа, подхранвайки и без това традиционно напрегнатото очакване, съпътстващо появата на всеки негов филм.
Триер предупреди също и че за пръв път ще прибегне до специалните ефекти, но не и в мащабите, характерни за холивудските продукции. Датчанинът е и автор на сценария.

Присъствието на Ларс фон Триер в Кан винаги е предизвиквало по-голяма доза съспенс от обикновеното за този фестивал, защото този изключителен режисьор е доказал досега, че с всяка своя нова творба съумява да изненада не само редовите зрители, но дори и най-големите познавачи на неговото творчество.

 



Коментари (2)


     



 

Други



 

Подобни публикации

 

    
    КИНОТО НА ПРЕХОДА – ВЧЕРА И ДНЕС
    (видео подкаст)