СЕДЕМТЕ НАЙ-ГОЛЕМИ ГАФА ПРИ НОМИНАЦИИТЕ ЗА "ОСКАР" ТАЗИ ГОДИНА 25.01.2012 Текст: Красимир Кастелов Тилда СуинтънНоминациите за „Оскар“-ите вече са факт и всички очакваме да научим кои ще ги получат на 26 февруари, когато ще се проведе 84-ата церемония по връчване на тези може би най-желани филмови награди. Само че има нещо гнило в Холивуд! Няма как да не стигне човек до този извод, ако се вгледа по-внимателно в заглавията на филмите и имената на кинематографистите, предпочетени от членовете на Американската академия за филмово изкуство и техника. Аз, например, открих 7 техни гафа, които издават недотам чистите им съображения. 1. Първият, бих казал непростим техен пропуск, е отсъствието сред номинираните заглавия на филми, като „Торинският кон“, който трябваше да продължи за чуждоезичен „Оскар“, а Бела Тар да бъде сред претендентите за най-добър режисьор и „Меланхолия“ (какво пречеше да бъде сред номинираните за режисура (Ларс фон Триер) и за най-добра женска роля – Кирстен Дънст?). 2. Второто голямо недомислие при сегашните номинации, според мен, е свързано с нареждането сред претендентите за главния „Оскар“ (филм на годината) на „Ужасно силно и адски близо“ (Extremely Loud & Incredibly Close) – новата творба на Стивън Долдри, която отсъстваше от почти всички класации на най-добрите филми през 2011 година. Докато „Меланхолия“ бе в челната тройка на повечето от тях. 3. Не разбирам как е възможно да бъде пренебегнат Майкъл Фасбендър, който бе сред номинираните за „Златен глобус“ и сред най-често споменаваните актьорски имена, които са направили идключително силно впечатление през изминалата година с ролите си в „Срам“, „Опасен метод“ и „Джейн Еър“. 4. Тилда Суинтън („Трябва да поговорим за Кевин“) много повече заслужаваше да се нареди сред кандидатките за „Оскар“ за главна роля от Руни Мара, чието номиниране в тази категория ми изглежда пресилено. По-справедливо би било да я номинират за поддържаща роля. 5. Необяснимо е отсъствието и на Албърт Брукс („Drive“) от списъка на номинираните за най-добра поддържаща роля. 6. Странно и нелогично е за мен включването на Ашгар Фархади сред претендентите за „Оскар“ за най-добър оригинален сценарий на иранската драма „Надер и Симин: раздялата“ (A Separation). Странно решение, наистина! Филмът е официалното предложение на Иран за чуждоезичния „Оскар“ и заслужено бе номиниран в тази категория, но на какво основание претендира и за наградата за сценарий, след като не е англоезична продукция? 7. Не за пръв път ме изненадва неприятно подборът на кандидатите за „Оскар“ за пълнометражен документален филм. Коментари (1)
Други
Подобни публикации |
ФИЛМИ НА ФОКУС |
© 2009-2010
|