Световните приходи от посещенията в киносалоните са достигнали рекордно равнище през 2010 г., съобщава Американската филмова ассоциация (The Motion Picture Association of America - MPAA).
През миналата година реализирираните приходи от продажбата на билети за кино са общо $31,8 млрд., което е с 9 процента повече в сравнение с 2009 г. Най-голям е ръстът в азиатско-тихоокеанския регион – 21 на сто. Основната му част се пада на китайския пазар, чийто обем през 2010 г. надмина границата от $1,5 млрд. При това разпространяваните там филми са произведени предимно в Китай.
Главната движеща сила на кинопазара в САЩ и Канада (най-големият в света!) през 2010 година са били 3D-филмите. Именно на тяхното разпространение се пада една пета част от общия обем на миналогодишните приходи, надхвърлящи $10,5 млрд. А това означава, че всеки трети от зрителите в киносалоните на САЩ и Канада е посещавал 3D-прожекциите. Но същевременно реалната зрителска посещаемост е намаляла, а ръстът на приходите се дължи на по-високите цени на билетите за 3D-филмите.
Така например първият месец на тази година е бил най-лошият за американската киноиндустрия за последните 20 години. Продадените билети за кино са донесли едва $636,7 млн, докато през същия месец на миналата година приходите са били $939,9 млн.
Според специалистите основната причина за намаляването на зрителския интерес е свързана с недостатъчния брой на нови и оригинални заглавия и затрупването на пазара с продължения (sequels). 2011 година ще бъде рекордна в това отношение. По екраните на САЩ и Канада ще излязат общо 26 филма-продължения, при това повечето от тях са трето, четвърто и дори пето продължение на популярни филмови саги.
Дори и на непретенциозната и всеядна тинейджърска публика, на чиято посещаемост разчитат киноразпространителите, вече явно й е омръзнало да гледа едни и същи герои на екрана. Затова не е изключено именно тази година да бъде отбелязан антирекорд по зрителска посещаемост.
Източник: Deadline.com