Регистрация | Забравена парола
Моля въведете вашите потребителско име и парола.

НОВ ШЕДЬОВЪР НА ВИМ ВЕНДЕРС ПРЕДСТАВЯ 15-ят СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ


03.03.2011  Текст:  Kastel

15 София Филм Фест

   

За трети път знаменитият режисьор избира да дойде в София в началото на месец март, пристрастен към филмовата и музикална програма на един от любимите му фестивали, отдаден на близките си приятелства тук и малките улици, по които се скита в компанията на стария си фотоапарат.
С представянето на иновативния си проект във формат 3D, Вендерс ще потвърди присъствието на най-доброто кино в програмата на 15-ия международен филмов фестивал София Филм Фест.
От години името на Вим Вендерс е неразделна част от програмата на Фестивала.  (Вижте тук повече за него).
Българските премиери на филмите „Буена Виста Соушъл Клъб”, „Хотел за един милион долара”, „Не ме търси”, „Земя на изобилието”, „Снимки в Палермо” и през 2011 г. „Пина” са били основни събития в историята на фестивала. Активната работа на Вендерс като президент на Европейската филмова академия и популяризатор на независимото кино са свързани и със София Филм Фест.
През първите години СФФ разчиташе на личната селекция на Вендерс за най-актуалните филми, които са привлякли вниманието му. Идването на Вим Вендерс във връзка с премиерата на негов филм се превръща в традиция.
Но с „Пина” случаят е по-особен. София Филм Фест е първият фестивал в света, който показва филма след официалната премиера на Берлинале 2011. „Пина” се превърна в сензацията и сред най-коментираните филми в Берлин и неговото представяне у нас толкова скоро при това лично от режисьора Вим Вендерс е изключителен подарък за българските любители на киното.
Вендерс изследва снимачните си територии по същия начин, по който се взира в душата и рухналите мечти на филмовите си персонажи, за да се появят шедьоврите „Париж, щата Тексас”, „Криле на желанието”, „Не ме търси”, „Снимки в Палермо”. Едва ли има друг режисьор, който толкова внимателно се взира в „невидимите” за окото неща, и толкова истински ги улавя. Другият отличителен белег на Вендерс е близостта, която има с главните герои. Често тя е лично приятелство, довело до създавенето на игрален или документален филм. Чрез отношението си на любов и разбиране към своя приятел-персонаж, Вендерс изгради авторски киноезик, в който зрителят започва да усеща същата близост към главния герой. Такъв е случаят и с най-новия му филмов проект – дълбоко вглеждане в работата и живота на близката му приятелка Пина Бауш.
Документалният разказ е първият пълнометражен филм, посветен на тацувалното изкуство, заснет в 3D формат.
„Двуизмерното кино не би могло да предаде нито емоциите, нито естетиката в работата на Пина Бауш. Бях завладян и дълбоко развълнуван от танците й, когато я гледах за пръв път преди 25 години”, споделя Вим Вендерс за филма си.
Пина Бауш е родена в Солинген през 1940 г. От 14-годишна учи танц - 5 години при Курт Йос в Есен, след което завършва школата „Джулиард” в Ню Йорк, откъдето е трайното влияние на Хосе Лимон, Пол Тейлър, Антони Тюдор.
През 1973 г. Пина Бауш за пръв път започва работа като балетен режисьор в компанията Вупертал. Съвсем скоро тя и трупата й стават световно известни, а Пина си спечелва статута на една от най-емблематичните и противоречиви немски хореографи. Известна е и с това, че атакува безмилостно липсата на смисъл в езика на класическия балет и повърхностната красота на танцьора, чрез своите спектакли тя дава израз на психическите травми, които подчиняването на правилата в обществото нанасят върху личността. Независимо от бързо спечелената световна слава, Пина Бауш остава вярна на трупата Вупертал и продължава търсенето на честен израз на екзистенциалните въпроси чрез езика на танца и на тялото. Представленията на Пина Бауш са силно въздействащи, понякога – пределно провокативна смесица от хумор, тъга, насилие, нежност. За Бауш хореографията, сцената, мястото, пространството, времето, музиката, речта, костюмите и персонажите са абсолютно равнопоставени компоненти на танцовия театър и едновременно постигат общото внушение, при това – десетки пъти по-силно от думите и останалите елементи поотделно.
„Форматът 3D ни дава възможност да поставим зрителите върху сцената, в центъра на събитията”, споделя Вендерс за силата на новаторския си проект „Пина”. Със своя филм известният немски режисьор разбива представите за комерсиалността на 3D формата и предлага на зрителите един изключителен триизмерен арт шедьовър.
Работата на Пина Бауш е толкова значима, че десетки от най-важните фигури в съвременното танцово и изпълнителско изкуство я определят като един от най-влиятелните хореографи на всички времена.
Филмът „Пина” ще има ексклузивни прожекции в Синеплекс на 11 и 12 март. Една от прожекциите на 12 март ще бъде представена лично от Вим Вендерс.
Източник: Пресофисът на 15-ия София Филм Фест




Коментари (1)


     



 

Други



 

Подобни публикации

 

    
    КИНОТО НА ПРЕХОДА – ВЧЕРА И ДНЕС
    (видео подкаст)