Регистрация | Забравена парола
Моля въведете вашите потребителско име и парола.

НАЙ-ДОБРИТЕ ФИЛМИ НА 2012-та, СПОРЕД „CAHIERS DU CINEMA“ И „SIGHT & SOUND“


11.12.2012  Текст:  Kastel

Cahiers du Cinéma

   

Наближава краят на годината, а с това и времето на традиционните кинокритически обзори на различни издания, сайтове и блогове на най-добрите филми през 2012-та. Разбира се, филмите не са състезателни коне, участващи в надпревара, но все пак тези класации ни помагат да се ориентираме в огромното море от заглавия – повечето от които, уви, така и не се появяват в нашата киномрежа. Но благодарение на кинофестивалите (София Филм Фест най-вече!), кинопанорамите (Киномания, например) и интернет, естествено, човек може (донякъде!) да следи какво излиза по световните екрани и какво си заслужава да види.
И така, вече две от най-авторитетните издания за кино – съответно във Франция и Великобритания – публикуваха своите класации на най-добрите филми за 2012 г. Но ако списъкът на „Cahiers du Cinéma“ отразява гледната точка само на това списание, то класацията на британското издание „Sight & Sound“ е по-представителна, според мен, защото е съставена на базата на допитване до 100 критици. 

 

Сравнявайки тези класации, забелязваме, че повтарящите се заглавия и в двете са само три: „Holy motors“, „Tabu“ и „Cosmopolis“, което говори за твърде големи различия в критериите на оценяващите. Лично за мен е много озадачаващо наличието на цели два филма на Абел Ферара в списъка на френското списание и отсъствието от него на филма на Михаел Ханеке „Amour“, който бе големият победител на тазгодишната церемония по връчване на европейските филмови награди.



Коментари (0)


     



 

Други



 

Подобни публикации