Регистрация | Забравена парола
Моля въведете вашите потребителско име и парола.

КИМ КИ-ДУК ТРИУМФИРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ С ФИЛМА СИ „ПИЕТА“


10.09.2012  Текст:  Kastel

НОВИНИ

   

Ким Ки-дук спечели голямата награда „Златен лъв“ на 69-ия кинофестивал във Венеция със своя 18-и филм „Пиета“. Миналата година носител на статуетката бе „Фауст“ на руснака Александър Сокуров.

Знаменитият южнокорейски режисьор победи в конкуренция с някои от най-изявените световни майстори на киното, като Терънс Малик, Пол Томас Андерсън, Оливия Асаяс, Марко Белокио, Такеши Китано, Брайън де Палма, Улрих Зайдел и др.
51-годишният Ким Ки-дук, който преди 8 години спечели във Венеция малкия „Златен лъв“ и наградата на критиката за филма си „Стик №3“ (Bin-jip), заяви при получаването на най-голямото отличие в досегашната си кариера: „Искам да благодаря на всички, които допринесоха за този филм, както и на Венеция, на фестивала и на цялата италианска публика, а накрая и на членовете на журито“. Развълнуваният режисьор изпя корейската песен „Ариран“, която е в основата на едноименния му докуметален филм, посветен на кризата, изживяна от него преди две години.
Новият филм на корееца „Пиета“ се превърна в истинско събитие на Венецианския кинофестивал. Неговото съвършенство във всичките му компоненти — сценарий, режисура, операторска работа и актьорска игра — стана очевидно още след първата му прожекция за представителите на медиите.
Международното жури във Венеция тази година бе председателствано от американския режисьор Майкъл Ман. То отличи със „Сребърен лъв“ за режисура Пол Томас Андерсън за „Учителят“ (The Master), а наградата „Купа Волпи“ (Coppa Volpi) за най-добра мъжка роля получиха главните изпълнители във филма: Филип Сеймур Хофман и Хоакин Феникс. „Учителят“ бе удостоен и с наградата на международната критика (FIPRESCI). Според признанието на самия режисьор, новият му филм е бил вдъхновен от живота на Рон Хъбард, основател на църквата на сциентологията.
Със специалната награда на журито бе отличен филмът „Рай: вяра“ (Paradies: Glaube) – втора част от трилогията на австриеца Улрих Зайдел. Неговото представяне във Венеция предизвика бурна реакция на възмущение, заради радикалното му отношение спрямо католицизма. Представителите на една религиозна организация дори подаде иск в съда срещу режисьора, снимачния екип и организаторите на фестивала.
Темата за религията и отношението към нея се оказа ключова за 69-ото издание на прочутия кинофестивал. Програмата, съставена от новия програмен директор Алберто Барбера (Alberto Barbera), се отличаваше със своята концептуалност, подчинена на религиозните сюжети.
Израелският филм „Да запълниш празнотата“ (Lemale et ha'halal) също бе свързан с тази тема. А Хадес Ярон (Hadas Yaron), която играе 17-годишна хасидка, омъжила се за съпруга на покойната си сестра, заслужи „Купа Волпи“ (Coppa Volpi) за най-добра актриса.
Автобиографичният филм на Оливие Асаяс „Нещо във въздуха“ (Apres mai), посветен на студентските бунтове във Франция през 1968 г., спечели наградата за най-добър сценарий.
Наградата „Марчело Мастрояни“ за начинаещ актьор бе връчена на Фабрицио Фалко, за ролите му в „Това бе синът“ на Даниеле Чипри и „Спящата красавица“ на Марко Белокио.
69-ият Венециански кинофестивал се проведе от 29 август до 8 септември. Пълният списък на наградените филми може да видите в официалния сайт на фестивала.



Коментари (0)


     



 

Други



 

Подобни публикации

 

    
    КИНОТО НА ПРЕХОДА – ВЧЕРА И ДНЕС
    (видео подкаст)