Сред най-очакваните заглавия в Кан, както винаги е новият филм на Ларс фон Триер. Откакто през 1984 година „Елемент на престъплението“ (The Element of Crime) бе отличен със специална награда за технически постижения, всяка нова творба на датския режисьор съдържа и изненади в техническо отношение. През 1991 г. за „Европа“ той отново получава приз за техническо съвършенство , както и наградата на журито. Пет години по-късно за „Порейки вълните“ му връчват Голямата награда на журито, а през 2000 г. - заслужената „Златна палма“.
Междувременно Ларс фон Триер оказва огромно влияние върху формирането на новото поколение кинематографисти през 90-те години чрез създадения по негова инициатива концептуален манифест „Догма-95“. В 10-те пункта на това легендарно възвание са формулирани правилата на ново, интуитивно по своята същност кино, което се отказва от реквизита и декора, предпочитайки натурните снимки – извън всякакви студиа и павилиони. Препоръчва се използването на ръчна камера, без оптически ефекти и разни филтри. Жанровите филми са строго забранени, както и действието, развиващо се в други епохи, освен в нашето съвремие. И не на последно място – отричат се специалните ефекти.
Но безподобният датчанин нямаше да се казва Ларс фон Триер, ако не се бе опълчил сам срещу правилата, създадени от самия него.
Още в предишния му филм „Антихрист“ видяхме, че прибягва към използването на специални ефекти в някои сцени, но го прави превъзходно, засилвайки съдържателното им въздействие.
В новия му филм „МЕЛАНХОЛИЯ“, който ще бъде представен в Кан, също има такива моменти. В този „красив филм за края на света“ по думите на режисьора е показано сватбено тържество, което прераства в катастрофа от планетарен характер. Оказва се, че към Земята се приближива неизвестно небесно тяло, което с всеки изминал час става все по-голямо, а шансовете за оцеляване на човечеството – все по-малки…
От това видео можем да видим как са правени тези ефекти и да се уверим, че не са самоцелни, а допринасят за подсилване на художественото въздействие на творбата.