Регистрация | Забравена парола
Моля въведете вашите потребителско име и парола.

АНТОНИО БАНДЕРАС И МЕЛАНИ ГРИФИТ


05.05.2012  Текст:  Красимир Кастелов

американско кино

   

 

Когато светът узнава за любовния им роман, пламнал по време на снимките на филма „Две са твърде много“ (Two Much, 1995), малцина са онези, които вярват, че той може и да е нещо повече от поредното увлечение на известната със своята влюбчивост холивудска звезда. Дори и след като изоставя съпруга си, за да застане пред олтара с чаровния испанец, мнозинството пак подозира, че може би става въпрос за рекламен трик, целящ да възроди интереса на публиката към залязващата актриса и да помогне за кариерата на напиращия за слава Бандерас.
Действителността опровергава всички, които са се съмнявали в сериозността на връзката им, защото Мелани и Антонио са неразделни и до днес. А на 14 май им предстои да отпразнуват 16-ата годишнина от сватбата си.
Точно преди година двамата бяха в Кан за премиерата на „Кожата, в която живея“, в който Бандерас изпълнява главната роля. А преди филмът да тръгне по френските екрани, любимият актьор на Педро Алмодовар разкри пред сп. „Мари Клер“ защо връзката му с Мелани устоява на времето.
С Мелани сме заедно отдавна и това ще продължи. Чувствата ни се промениха, но това не ни плаши. По наше време хората търсеха екзалтация, бурна страст, розови облаци и се бореха, за да ги съхранят, което е погрешно.
Дългодишните си съпружески отношения с прочутата американка испанецът отдава и на това, че се е научил да я обича по друг начин. „Познавам всяка част от нейното тяло, от нейния ум, добри или лоши реакции. Всичко. Връзката, която сме изградили за 17 години, не може да се създаде за две или три години“. И не пропуска да добави, че цени страшно много чувството за хумор на Мелани.
На 9 август тя ще навърши 55 години, а ден по-късно Бандерас ще стане на 52. И двамата могат да се гордеят със звездните си кариери дотук – нищо, че за разлика от неговата, нейната вече не е в зенита си.

МЕЛАНИ ГРИФИТ е родена в Ню Йорк през 1957 г. Дъщеря е на Типи Хедрен – фотомодел и актриса от скандинавски произход и Питър Грифит – търговец на недвижими имоти. Родителите й се развеждат, когато е едва 4-годишна. Тя заминава с майка си за Холивуд, където Типи Хедрен става звезда, благодарение на ролите си в два от най-известните филми на Хичкок – „Птиците“ (1963) и „Марни“ (1964).
От съвсем малка Мелани се снима в реклами и в епизодични роли от филми с участието на известната си майка. 14-годишна е, когато се запознава с актьора Дон Джонсън, който е с 8 години по-голям от нея и вече е успял да се прочуе с разгулния си живот.
Страстната им връзка продължава близо три години и се разпада само няколко месеца след официалния им брак. Междувременно обещаващата актриса се пристрастява към алкохола и наркотиците, което забавя възходящата й кариера в киното. През 1980 г. едва оцелява, след като е прегазена от кола, докато пресича булевард в Лос Анджелис. Оттогава датира и зависимостта й от обезболяващите препарати. За известно време я отписват от голямото кино и тя се опитва да поддържа форма с участия в телевизионни филми. По време на снимки за поредния от тях се запознава с втория си съпруг - кубинският емигрант Стивън Бауер, който й помага да скъса с наркотиците и да започне да учи при Стела Адлер в знаменитото „Актърс студио“ в Ню Йорк.

През 1984 г. се завръща на големия екран във филма на Брайън де Палма „Дубльорката“ (Body Double) и получава номинация за „Златен глобус“. Година след раждането на първото си дете (Александър) отново привлича вниманието с роля във филма на Джонатан Деми „Нещо диво“ (Something Wild, 1986), която и носи втора номинация за „Златен глобус“. Но с възраждането на кариерата, се пробужда и апетитът към любовните авантюри, което става причина за развода с втория й съпруг.

По време на снимките на най-успешния си филм „Работещо момиче“ (Working Girl, 1988) преживява бурни романи с екранните си партньори Алек Болдуин и Харисън Форд. И независимо че с тази роля най-после печели „Златен глобус“ и номинация за „Оскар“, скоро отново се изкушава от старите навици. От поредния емоционален срив я извежда не някой друг, а ... Дон Джонсън, променен осезателно през годините след раздялата им. След като се отказва от наркотиците и алкохола, той успява да натрупа състояние, благодарение на участието си в популярния сериал „Маями вайс“. Мелани не само подновява любовния си роман с него, но дори сключва повторен брак на 26 юни 1989 г. Този път той просъществува 7 години, през които се ражда дъщеря им Дакота. Сред причините за повторната им раздяла е поредната поява на алкохола, наркотиците и жените в живота на Дон Джонсън, както и нейното любовно увлечение по Антонио Бандерас, който е все още напълно неизвестен в Холивуд.

Запознават се през 1995 г., докато се снимат във филма на Фернандо Труеба „Две са твърде много“ (Two Much). Скоро след това Мелани се развежда за втори път с Дон Джонсън, а Антонио изоставя Ана Леса, с която е от 1988 г. Около неговия развод се вдига доста по-голям шум, защото испанката дълго не се примирява с факта, че трябва да отстъпи съпруга си на по-възрастна от нея жена - при това майка на две деца. Дава съгласието си за развод, едва след като получава годишна издръжка от $300 хиляди. Година по-късно Бандерас и Грифит се оженват и скоро след това се ражда дъщеря им Стела дел Кармен.
За разлика от Мелани Грифит, която покрай прочутата си майка опознава света на киното още съвсем малка, Антонио Бандерас мечтае през своето детство за футболна кариера.

Той е роден през 1960 г. в Малага и порасва в семейството на полицай и учителка. Тежка контузия в крака го принуждава да се откаже от спорта. Решава да стане актьор, след като гледа мюзикъла „Коса“ на Милош Форман. Учи в училище за драматично изкуство и участва в театрални постановки. Заминава за Мадрид, където през 1982 г. го открива за голямото кино Педро Алмодовар, който му дава роля във филма си „Лабиринтът на страстта”. Впоследствие знаменитият режисьор го прави прочут, снимайки го в хитовете си „Матадор” (1986), „Законът на желанието” (1987) и „Ела, завържи ме!” (1990).
Постигнал всичко в родната Испания, Бандерас решава да опита късмета си и в Америка. Първата му изява отвъд океана е в скандалния документален филм „В легло с Мадона“ (Truth or Dare, 1991). А година след това изпълнява една от главните роли в „Кралете на мамбото“ (The Mambo Kings). Поради незнанието на английски език, научава репликите си наизуст, но въпреки това създава убедителен образ на музикант, за което получава одобрението на критиката.
Следват участия в знаменити филми, като „Къщата на духовете“ (1993), „Филаделфия“ (1993) и „Интервю с вампир“ (1994), след което привлича вниманието на публиката с изпълненията си в „Десперадо“ (1995) и „Евита“.
Но истинска популярност му носят ролите в приключенски ленти, като „Маската на Зоро“ (1998), „13-ят войн“ (1999), „Деца-шпиони“ (2001), „Имало едно време в Мексико“ (2003), „Легендата за Зоро“ (2005) и др.
На 18 октомври 2005 г. Антонио Бандерас получава звезда на алеята на славата в Холивуд като знак на признание за приноса му в развитието на киноиндустрията, превръщайки се в първият испанец, извоювал си достойно място в американското кино. Няколко години по-късно същото стори и сънародникът му Хавиер Бардем, който дори бе удостоен с „Оскар“.
Въпреки безспорния си професионален успех, Антонио Бандерас оценява като най-голямо постижение на живота си създаденото от него семейство. Той знае, че не са много двойките в Холивуд с толкова здрава връзка, и отдава заслужено признание за това и на трите им деца, включително тези от предишните бракове на Мелани.
Освен това, Бандерас изненада всички с неотдавнашното си  признание, че съпругата му посещава рехабилитационен център, за да се справи със зависимостта си от медикаменти и да не допусне отново да се завърне ужасното й минало.
Мелани Грифит също не крие, че за пръв път й се наложило да се лекува в рехабилитационен център още на 30 г. „Аз съм алкохоличка и наркоманка и през целия си живот съм се борила с това. Вече успях – заявява тя неотдавна. - Сега се чувствам свободна... Не пия, не вземам таблетки и това е фантастично, сякаш съм излязла от затвора.“
За съжаление, напоследък се снима все по-рядко, защото в Холивуд за актрисите над 50 е доста трудно да си намерят интересни роли.
„Тя беше в сянка няколко години, защото се беше посветила на друга професия – семейството. Сега обаче виждам, че иска да се завърне, да снима филми, да играе в театър. Чете много сценарии, подготвя се за завръщане“, каза неотдавна нейният съпруг. И тя наистина получи нова роля в комедия („The Hot Flashes“) заедно с други бивши звезди, като Брук Шилдс, Дарил Хана, Виржиния Мадсън и др. Но за всеобща изненада, съвсем скоро след началото на снимките се отказва от участието си, аргументирайки се с наличието на „творчески различия“. За сметка на това, зачестяват изявите й като гост-актриса в тв-сериали като „Клъцни, срежи“ и „Жега в Кливланд“.
Междувременно Антонио Бандерас продължава да е сред най-търсените холивудски актьори. След превъзходната му роля в "Кожата, в която живея" го гледахме и в екшъна на Стивън Содърбърг „Мокри поръчки“ (Haywire). Пред завършване са и други два филма с негово участие. А догодина ще го видим и в „Дъщерята на Кастро“ – поредния проект на големия британски режисьор Майкъл Редфорд, в който, според слуховете, ще пресъздаде образа на Фидел Кастро.
Източник: моята статия във "ТВ Сага" от 03.05.2012 г.

 

 



Коментари (0)


     



 

Други



 

Подобни публикации