Регистрация | Забравена парола
Моля въведете вашите потребителско име и парола.

АЛМОДОВАР, БАНДЕРАС И "КОЖАТА, В КОЯТО ЖИВЕЯ"


17.11.2011  Текст:  Мирела Василева

ПРЕМИЕРА

   

 

Тази вечер в рамките на Киномания ще бъде представен новият филм на Педро Алмодовар „Кожата, в която живея“.

2012 г. Пластичният хирург д-р Ледгард печели слава и уважение с иновативните си открития в медицината. Невероятните успехи се дължат на опитите със заключеното в апартамента му мистериозно момиче, което бива горено и рязано, за да се превърне накрая в перфектната жена.
На ръба между д-р Франкенщайн и Пигмалион, персонажът на Антонио Бандерас е поставен пред фаустовския морален казус има ли право да разполага както си иска с „живата плът”, която му принадлежи, или е длъжен да отстъпи пред стремежа й да се превърне в пълноценен човек, като й дари свободата? Но динамичното развитие на действието не му оставя време за разрешаване на подобни дилеми. Почти като в творба на магическия реализъм в неговия дом-крепост нахлуват заедно с човек–тигър и спомените за една изгоряла съпруга, мнима майка и дъщеря-самоубийца. Жените около него обаче, не само не са „на ръба на нервна криза”, но дори най-хладнокръвно се опитват да го манипулират.
Рядко главният персонаж във филмите на Алмодовар е мъж, при това хетеросексуален. Но темите за хомосексуализма и транссексуалността намират начини за изява и тук. Няма как обсебеният от тях режисьор да избяга от себе си и това си проличава за пореден път в най-новия му филм. Доказателство за това е финалната сцена, която както подобава на Армодовар отново съдържа мистериозно разкритие.

Този път знаменитият кинематографист е използвал като основа за сценария си романа на френския писател Тиери Жонке „Mygale” (Tarantula), написан през 1984 г. А главната роля е поверил на Антонио Бандерас, когото именно той откри за голямото кино още през 1982 година с филма „Лабиринт на страстта” и впоследствие превърна в световно име, снимайки го в „Матадор”(1986), „Законът на желанието” (1987) и „Ела, завържи ме” (1990). Изпълнителките на главните женски роли Елена Аная и Мариса Паредес също са играли и преди под неговата режисура в шедьовъра му „Говори с нея” (2002).



Коментари (0)


     



 

Други



 

Подобни публикации

 

    
    КИНОТО НА ПРЕХОДА – ВЧЕРА И ДНЕС
    (видео подкаст)