„ПОСЛЕДНАТА ЛИНЕЙКА НА СОФИЯ“ на режисьора Илиян Метев спечели наградата за откритие на тв-канал France 4 (Prix Révélation France 4), която е второто по значение отличие в паралелната програма "Седмица на критиката" на фестивала в Кан. С главната награда бе удостоен "Тук-там" (Aquí y allá) на испанския режисьор Антонио Мендес Еспарса (Antonio Méndez Esparza).
Документалният филм на Илиян Метев, който е копродукция с Германия и Хърватия, подкрепена от ИА Национален филмов център, бе единственият наш участник в конкурсна програма на 65-ия кинофестивал в Кан.
„Премиерата на "Последната линейка на София" в прочутата зала "Мирамар" премина при пълна зала и подчертано внимание от страна на главния селекционер на "Седмицата" Шарл Тесон, който лично представи филма на талантливия български режисьор Илиян Метев“, написа Павлина Желева специално за dnevnik.bg.
"Последната линейка на София" ни спечели, защото е метафора на случващото се в България, а в някаква степен и на случващото се в Източна Европа", каза той. "Щастливи сме, че в Кан се изявяват млади творци като Камен Калев и Константин Божанов, а сега и Илиян Митев. Знаем, че са получили образованието си в чужбина и това е добре. Наред с това бихме искали в България да се разбере, че трябва да се дава път и на онези млади хора, които изцяло се формират в страната си."
След фестивалната прожекция в Кан са представени и реалните участници във филма: доктор Красимир Йорданов, медицинската сестра Мила Михайлова и шофьорът Пламен Славков.
Пълнометражният филм „Последната линейка на София“ е вторият опит в документалното кино на младия български режисьор, дебютирал с 30-минутната си дипломна работа „Голешево“, отличена с наградата за дебют от „Златен ритон” 2009. Роденият през 1981 г. Илиян Метев е завършил National Film and Television School в Лондон. Всеобщо е мнението, че филмът му „Последната линейка на София“ е изключителна находка, защото съумява да представи тоталния нашенски абсурд чрез хаоса в медицинската ни система... Източник: semainedelacritique.com, dnevnik.bg